17.01.2006

Renkli Tatlı


Bu tatlıyı Işıl'dan öğrenmiştim. Bize labımızdaki yeni yıl partimiz için yapmıştı. Ben de özel günlerde bu tatlıyı yapıyorum artık.

Tadı da görüntüsü kadar güzel...:)
Malzemeler:
# 1 adet hazır kek (çikolatalı;cevizli;meyveli vb)
# 2 paket sakızlı muhallebi
# 1 paket jöle (vişne veya çilek)
# 1 paket meyve sosu
# 1,5 lt süt
Bu tatlıyı yapmak çok kolay :



" 1.5 lt süte 2 paket sakızlı muhallebi tozunu koyarak kısık ateşte sürekli karıştırarak pişirin. Muhallebi piştikten sonra büyük bir kaseye alarak mikserle 3-5 dakika çırpın ve iyice koyu kıvama gelmesini sağlayın. Daha sonra keki ortalama 2 cm kalınlığında düzgün bir şekilde dilimleyin ve borcama tek kat dizin. sakızlı muhallebiyi kek dilimleri üzerine dökerek iyice ıslanmalarını sağlayın. Bunun üzerine bir kat daha kek dilimi dizin ve aynı şekilde sakızlı muhallebiyle keklerin üzerini kaplayın.
Hazırladığınız tatlı soğurken jöle ve meyve sosunu hazırlayın. Paketlerin arkasında yazan tarifdekinden biraz daha az su kullanarak daha yoğun olmalarını sağlayın. Önce jöleyi dilediğiniz miktarda tatlının üzerine dökün. Son olarak meyve sosunuzu talınızın üzerine ekleyin. Buz dolabında iyice donduktan sonra tatlınız servise hazır olacaktır."
Afiyet olsun

Fatma

8 yorum:

asli dedi ki...

Fatmacım çok hamaratsın. :)
Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik, bu resimlerde bile bu kadar guzel gorunuyorsa, gercegi ne muthistir kimbilir...

Adsız dedi ki...

Evet evet ben bunu tadan şanslılardanım. Gerçekten çok lezzetli ve hafif oluyor. Fatmacım ellerine sağlık. Gene yap:)

Elif dedi ki...

Fatmacim ellerine saglik,
Isilcim yapmisti yemistim, super bir tatli... Herkese tavsiye ederim..

isil dedi ki...

Aslinda bir yanlisligi duzeltmek isterim, bu tarifi ben www.portakalagaci.com 'dan ogrenmistim. Hatice tarifin kendi bulusu oldugundan bahsetmisti. Fatma degisik olarak jole de eklemis. Tarifin orijinalini gormek isteyenler asagidaki linki tiklayabilir:
http://www.portakalagaci.com/oburcuk/2004/05/kolay_tatl.html

isil dedi ki...

Linki eklemeye calistim ama basaramadim, hep bir parcasi cikmiyor. portakal agacinin arsivinden "kolay tatli"'ya bakabilirsiniz

Adsız dedi ki...

Fatmacım ellerine sağlık.Tatlı manyağı birisi olarak tabii ki bu tatlıyı denemek istiyorum, süper bişey olmuş.Hamarat arkadaşlarımdan da bu arada hafif bir çikolatalı tatlı tarifi bekliyorum.Sevgiler, öpücükler.

Adsız dedi ki...

Fatma hanımı ben de basarılı çalışmalarından dolayı tebrik ediyorum..ve umuyorumki bu başarılı eserlerinize evlendikten sonra da devam edersiniz...seni seviyorum çıtır leblebi