17.01.2006

Makarna Salatası



Bu salatayı çok sık yapmaya başladım. Çok pratik ve lezzetli.Denemenizi tavsiye ederim:)

Malzemeler

* Yarım paket burgu makarna
* Yarım paket renkli burgu makarna
* 4 adet orta büyüklükte havuç
* 4 adet salatalık
* Konserve mısır
* 300-400 gr yoğurt
* Mayonez
* Sarımsak (Sarmısak):)
* Tuz
* Nane
* Pul biber

1.5 litre su, 3 yemek kaşığı sıvı yağ ve 3 yemek kaşığı tuz eklenerek kaynatılır. Daha sonra iki çeşit makarna bu suda haşlanır. Çok fazla haşlarsanız makarna lapa gibi oluyor bu nedenle 7-10 dakika haşlamanız yeterli. Makarnanız piştikten sonra iyice süzülerek soğuk sudan geçirin. Büyük bir kaseye rendelenmiş havuç ve kücük dilimlere ayrılmış salatalıkları ekleyip makarnayı da ilave ederek iyice karışmasını sağlayın. Ayrı bir kapta yoğurt ve mayonezi karıştırın. Daha sonra bu karışımı makarnanıza ekleyin ancak makarnaları parçalamadan karıştırmaya dikkat edin. Mayonez miktarını belirtmedim çünkü buna ağız tadınıza göre karar verebilirsiniz.Ayrıca isteğe göre sarmısak da ilave edilebilir.
Daha sonra salatamızı güzel bir cam kaseye( daha güzel görünüyor), alıp üzerini dilediğiniz gibi süsleyebilirsiniz. Ben bunun için genelde mısır, nane, pul biber ve havuç rendesi kullanıyorum.
Afiyet olsun:)

Fatma

4 yorum:

Adsız dedi ki...

bu salata süperdi valla:)
fatmacım eline sağlık
herkes denesin bence

Adsız dedi ki...

ben fatma nın yaptığı makarna salatasını onlarda toplandığımız bir gün yedim ve inanılmaz beğendim. çok çok lezzetliydi ve sanırım en çok da ben yemiştim:p fatma nın süper yemekler yapabilme yeteneğini de bu salata ile öğrenmiştim..
fatmacım diğer tariflerini de sabırsızlıkla bekliyoruz:)

Adsız dedi ki...

Ben böyle bişey görmedim....
Sitenize bir arkadaşımın tavsiyesiyle ulaştım, yemek yapmayı çok seviyorum. Bu site tam hanımlara göre özellikle çalışan hanımlara. İşyerine gelince hemen sayfanızı açıyorum ve akşama ne pişireceğim derdi kalmıyor.Yemekleriniz hem çok lezzetli hem de çok pratik. Ayrıca yemeklerinizin başka faydalarından da bahsetmek istiyorum. Ben erkek arkadaşımla birlikte oturuyorum. Bugünlerde hayatımız çok monotonlaşmıştı, eve gelir gelmez yaptığı tek şey bişeyler atıştırmak, tv seyretmek ve uyumaktı. Benimle hiç ilgilenmiyordu. Dün akşam aşçı Fatma hanımın tarifi olan makarna salatasını yaptım. Sevgilim eve girince kokuları takip ederek soluğu mutfakta aldı.Çok romantik bir yemek yedikten sonra artık gerisini siz tahmin edin...
Bugün de gelir gelmez fatma hanıma teşekkürlerimi iletmek istedim. Böyle tariflerin devamını bekliyorum. Sayenizde hayatım renklendi.Herkese şiddetle tavsiye ediyorum.
Rumuz:goncagül

Adsız dedi ki...

Bize gormedigimiz birsey gosterin arkadaslar... Masa ortusu hepimizin evinde var, resimler biraz daha yemege odakli olursa daha iyi olur kanisindayim.