20.01.2006

Kabune


Bayramda annemle birlikte Isparta'da düğünlerde yapılan "kabune" pilavini pisirdik. Pilavla birlikte yayla corbası, kuru fasulye ve irmik helvası da ikram edilir. Mutlaka denemenizi oneririm.

MALZEMELER:

2 su bardağı pirinç (Sıcak tuzlu suda bekletilip yıkanacak)
300 gr iyi haşlanmış kemiksiz parça et (Elle didiklenerek küçük parçalara ayrılacak)
1 orta boy soğan (yarım ay seklinde dilimlenip karabiberle ovulacak)
2 su bardağı et suyu
1 SB haşlanmış nohut
1 küçük domates (kabuğu soyulacak)
1 küçük sivri biber
50 g yağ
tuz,karabiber
Yağ ve soğan tencerede kavrulur.Yıkanan pirinç eklenir.Et ,nohut küçük doğranmış domates ve biber sırayla pirincin üzerine yayılır.Sıcak et suyu eklenerek kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirilir. Demlenmesi beklenir.

Afiyet olsun!
Yanına da güzel bir salata yapılır. Aslında salata ile pilav aynı gün yapılmadı. Bu güzel salatayı Tamer'cim yaptı, ben çok beğendiğim için paylaşmak istedim.




11 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben domatessiz seviyorum.

Elif dedi ki...

Isilcim cok degisik bir pilav:)Uzerine tarcin mi serptin? Yapimi kolay olsaydi keske yapsaydim. Salata da muthis gorunuyor, avokado mu koydunuz salataya? Uzerindeki yesil seyler nedir?
Ellerinize saglik canim...

isil dedi ki...

Elifcim,
Pilavın uzerindekiler karabiber :) Aslında yapilisi cok kolay canim, deneyebilirsin. Salatamiz cok guzeldi, uzerindeki yesillikler marulun gobek kisimi. Nar eksisi de koyduk (Tavaci Recep Usta misali)

Elif dedi ki...

Sabah sabah cok guldum kendime, marulu avokado, karabiberi tarcin sana tek insan benimdir herhalde:) uzaktan zor oluyor gormek napiyim:)) Nar eksisi de super olur salatada, harika dusunmussunuz.

Fatma dedi ki...

Işılcım bu pilavdan hemen yemek istiyorum ama malesef yapmaya korkuyorum. Ben şunu anladım ki " güzel pilav pişiremiyorum" . Olmuyor olmuyor olmuyooorr..Ancak Fatih bu konuda çok başarılı :) Süper pilav yapıyor. İlk fırsatta bu tarifi ona göstericem ve yapmasını rica edicem..Eee beni kırmaz heralde:))
Ellerine sağlık Işılcım..

Pitircik dedi ki...

Pilav cok hos ve istah acici gorunuyor, ellerinize saglik:)

isil dedi ki...

Pitircik,
Begendiginize cok sevindim. Ben de sizin tariflerini cok begeniyorum.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Süslerken abartıp karabiberini fazla serpmişiz:)Siz daha az karabiber kullanın.
K.IŞIK

Safran dedi ki...

Işılcım, harika görünüyor sizin ki de gerçekten, içine biber ve domates de koymuşsunuz, bir dahaki sefere ben de ilave edeyim, ellerinize sağlık canım, sevgiler :)

Adsız dedi ki...

Safran'nın bloğunda sizin de kabune pilavı yaptığınızı görüp geldim.Ben de Isparta'lıyım ama uzaktayım.Canım çok istedi,yakında ben de yapıp yayınlayacağım sizleri de beklerim:)
www.beyhan.ile.biz

Adsız dedi ki...

Wonderful and informative web site. I used information from that site its great. »