11.01.2006

Fırında Tavuklu Makarna




Bu tarifi kuş gribi yayılmadan önce yapmıştım, tadını çok beğendik. Fırında makarnayı bir de böyle deneyin.

Malzemeler:
  • 1 paket 3 numara çubuk makarna
  • 1 adet tavuk göğsü
  • 1 adet soğan
  • 1 adet domates
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • Karabiber, tuz

Beşamel Sos için:

  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 2 dolu yemek kaşığı un
  • 1/2 kg süt
  • 1 yumurta sarısı
  • 1 su bardağı kaşar peyniri rendesi
  • Karabiber, tuz

Makarnamızı yağ ve tuz eklediğimiz bol suda haşlayalım. Makarnalar haşlanırken, doğranmış soğanı yağda pembeleştirelim. Kuşbaşı doğranmış tavukları ekleyip suyunu çekinceye kadar pişirelim. Kabuğu soyulup doğranmış domatesi, tuz ve karabiberi ekleyelim, 3-5 dakika daha kavuralım. Haşladığımız makarnaları süzüp bir fırın kabına yerleştirelim. Üzerine tavuklu karışımı ekleyelim ve karıştıralım.

2 yemek kaşığı yağda kavurduğumuz unun üzerine sütü ilave edip karıştıralım. Muhallebi kıvamında pişirip 1 tutam karabiber ve tuz ekleyelim.Ocaktan indirdikten sonra 1 yumurta sarısını ve kaşar peynirinin yarısını ekleyip karıştıralım.Yaptığımız beşamel sosu tavuklu makarnanın üzerine ekleyip karıştıralım. Üzerine kalan kaşar peynirini serpelim. 200 C de üzeri kızarıncaya kadar pişirelim.

Afiyet olsun!

8 yorum:

Fatma dedi ki...

Işılcım yemeğin çok güzel görünüyor. Eline sağlık. Ben de dün akşam fırında makarna yaptım ancak sade olandan. Bir dahaki sefere senin tarifini deneyeceğim. Öptüm şeker

Adsız dedi ki...

Canim, bu makarna harika bir seye benziyor. "Geldigim Zaman Yenecekler" listesine bunu da ekliyorum yuksek musaadelerinle...
Tamer

Adsız dedi ki...

Cool blog, interesting information... Keep it UP »

Adsız dedi ki...

Very cool design! Useful information. Go on! Dragonfly car seat covers acuvue Lamictal explain

Adsız dedi ki...

Merhaba yemeginin göruntusunu cok begendim ve deneyemeye kaarar verdim butun aile cok begendi,,,,2 kere yaptim gercekten cok guzel bi tarif yapacak olanlara tavsiye ederim,,pisman olmayacaksiniz


paylasimin icin tsk ederim

tarifi dedi ki...

gerçekten güzel bir tarif olmuş.

Seçil dedi ki...

tarifinizi bu akşam için uyguladım.şimdi fırından çıkardım,görüntü muhteşem,eminim tadıda harikadır.teşekkürler tarif için,elinize sağlık

Adsız dedi ki...

Bu aksam denedik tarifinizi esimle. Enfes oldu.
Tesekkurler:)