12.09.2006

Tatar Böreği


Bu böreği annem ve babaannemden öğrenmiştim. Küçükken sık sık yaparlardı, bende yanlarında yardım etmeye çalışırdım..Çok uzun süredir aklımda ama yapacak biri yok ki yanımda:(
İş başa düştü yani...

Malzemeler(8 kişilik)

* 6 yufka
* 1 tavuk (yada 2 tavuk göğsü)
* 4 orta büyüklükte soğan
* Tuz, Karabiber, Pul biber
* Sıvı yağ

Hazırlanışı:

Önce tavuğu haşlayın. ( Bu börek isteğe göre tavuk yerine ciğer ile de yapılabilir. 6 yufka için 500-750 gr ciğer kullanılır. Bu sefer haşlamak yerine ciğer soğan ile kavrulmalıdır.)Tavuk pişerken bir yandan soğanları çok ince doğrayın ve pembeleşene kadar normal miktarda sıvı yağ ile kavurun. Tavuk piştikten sonra el ile küçük parçalara ayırın. Parçalanmış tavuğa soğan, tuz, karabiber ve pul biberi ekleyin ve iyice karışmalarını sağlayın.

Yufkaları 10x10 cm büyüklügünde kareler oluşturacak şekilde kesin. Her bir kareye hazırladığınız malzemeden yarım yemek kaşığı ekleyin ve bebek kundağı yapar gibi, önce karenin alt köşesini malzeme üzerine katlayın. Daha sonra yan köşelerisıra ile katlayın ve resimdeki gibi yüzeyi yağlanmış tepsiye dizin. Katlanan yufkanın üst kısmını açık bırakın. Tüm tepsi dolunca yağ fırçası yardımı ile tüm böreğin üstüne sıvı yağ ile kaplayın. Çok fazla yağ sürmenize gerek yok. Böreğinizi 180 C de üstü iyice kızarana kadar pişirin.

Böreğiniz kızarmaya başlayınca, ıslatmak için gerekli suyu hazırlamaya başlayabilirsiniz. Bunun için bir tencereye yarım çay bardağı sıvı yağ ve 1 litre su koyun ve kaynatın.( Bu miktarı börek miktarına göre azaltabilir yada arttırabilirsiniz).Yağlı suyu, fırından aldığınız böreğinizin üstüne her yeri ıslanacak şekilde dökün.Daha sonra böreğinizi ocağınızın en küçük bölümünde eklediğiniz su buharlaşana kadar bekletin. Bu sırada böreğinizin üstünü başka bir tepsi veya gazete ile kapatırsanız daha yumuşak olmasını sağlarsınız..

Afiyet olsun...:)

9 yorum:

isil dedi ki...

Fatmacim,
Biz gelince bize de yaaappp, cok canim istedi. Fotolar bir harika olmus.

Adsız dedi ki...

fatmacım, börek çok güzel ve lezzetli gözüküyor,fakat tadına da bakmak lazım. En kısa zamanda bekliyoruz.

Adsız dedi ki...

Merhaba yeni bir tarif görünce sevindim. Harika olmuş görünüşü eminim tadıda muhteşemdir. Ellerinize sağlık, bu ara blogunuzu çok beğendim. Dört gözle tarifler bekliyoruz. Sevgilerimle Nesrin

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Işıl'cığım,
Ben ilk kez böyle börek gördüm inan çok değişik ve enteresan.Çok teşekkür ederim canım yeni tarif daha bana ve arkadaşlara tanıttığın için.Tek kelime ile muhteşem inan hayran kaldım.Şimdi evdetim ve bir çığlık inan annecik yerinden hopladı bana bişey oldu diye.Yanıma gelince derinden bir ohh çekti neden bağırdın böyle deyince bak bak ne kadar değişik bir börek gördüm dedim,annecik aynen şunları söyledi eyy allahım akılları dağıtırken benim bu kızımı unuttun mu acaba??Anında bir yanıt benden yoo bana çok veriyordu da ağırlık yapmasın diye ben fazla istemedim dedim ve annecikden sen çatlaksın diyip gitti.Ama böreğide çok değişik buldu canım.Canım benim çok torulmuşundur biraz dinlen, o ellerine parmaklarına sağlık senin.
Aman böreğine sahip çık hemen çalabilirler ortalık hırsız dolu.Seni en kocamanından öpüyorum,tekrar tekrar ellerine sağlık.Sen durup durup adeta bomba patlatıyorsun.)))Benim için öyle canım.Pardon ya yine çok konuştum özür dilerim.

Çok sevgiyle kal,hep mutlu ol bize çok börek yap olur mu?

Kocaman tarafından bir öpücükk.

Damak Tadı dedi ki...

elektrikler kesildi mum ışıgında yazıyorum canım hatalarm mutlaka vardır özür.hecelemek zorunda kalmazsın inşallah yazıları.)

Fatma dedi ki...

Merhaba Damak Tadı; Öncelikle böreğimi beğendiğin için ve güzel yorumların için çok teşekkür ederim...Ben küçük bir düzeltme yapmak istiyorum ama...Böreği ben yaptım ama yaaaaa:) Fatma

Adsız dedi ki...

Ben aslen Bulgaristanlıyım ve bu böreğin hemen hemen aynısını biz de yapıyoruz hatta bunun asıl memeleketi orası diyebilirim fakat bir püf notsatı var eğer iyi sonuç almak istiyorsanız yufkaları kendiniz açmanız gerekiyor ve asıl adı da sini mantısı.Tadı gerçekten de harika benim en sevdiğim yemeklerden biri diyebilirim. Ayrıca ıspanaklı bir tarifiniz vardı fırında pişen onun da asıl tarifi pırasa ile oluyor ve adıda kombiste.Ellerinize sağlık ikiside çok güzel olmuş kendimi annemin mutfağında bu börekleri yerken hayal ettim biri yapsa da yesek :(

Fatma dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Fatma dedi ki...

Merhaba Hayriye; bende Bulgaristan göçmeniyim. Tatar böreğini babaannem kendi açtığı yufkalarla yapardı ancak bu gercekten çok zahmetli bir iş..Ben bu böreğin ismini hiç sini mantısı olarak duymamıştım..Benim çevremde tatar böreği olarak bilinir..Gombak ıda pırasayla hiç yapmayız biz..Hatta ben değişiklik olsun diye kabak yada havuç ile denemeyi düşünüyordum.Pırasayla deneyeceğim bir dahaki sefere..Sanırım seninde yabancı olmadığın kartala(bezdirme), ve cizleme olarak bildiğimiz hamur işi yemeklerimiz var. İlk fırsatta bunları da eklemek istiyorum sayfamıza..Ancak annemin eşliğinde pratik yapmam gerekiyor..En son ortaokul yıllarımda yapmıştım sanırım..Seninde bildiğin göcmen yemekleri varsa farklı sitende görmeyi çok isterim..Sevgiler